دستپخت 20

طرز تهیه متنوع ترین غذاها

طرز تهیه دسر ژله هلویی

  • ۱۰:۴۵

طرز تهیه دسر ژله هلویی

دسر ژله هلویی از دسرهای بسیار خوشمزه با طعمی عالی و بی نظیر است .الان که فصل هلو هست این دسر ژله را درست کنید و با خانواده عزیزتان نوش جان کنید.برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته انواع دسر ، از سایت مجله آشپزی کوک مستر مقالات بیشتری را مشاهده نمایید.امروز به آموزش این  دسر می پردازیم .با ما همراه باشید.

مواد لازم دسر ژله هلویی برای 12 تا15 نفر:

برای یک پیرکس 9×13 سانتیمتری
2 بسته ژله هلوی 170 گرمی (کلا حدود 340 گرم میشود)
14 گرم پودر ژلاتین و یا 1و نیم قاشق غذاخوری
1 پیمانه آب جوش
1 پیمانه آب سرد
حدود 397 گرم شیرعسل
حدود 425 گرم هلو اسلایس شده

دسر ژله هلویی

دسر ژله هلویی

طرز تهیه دسر ژله هلویی : 

1 بسته ژله را طبق دستورالعمل روی بسته درست کنید،  و آن را داخل پیرکس بریزید و 1-2 ساعت در یخچال بزارید .بعد از 45 دقیقه، شروع  به درست کردن لایه دوم کنید .پودر ژلاتین را  با 1 پیمانه آب جوش مخلوط کنید تا کاملا حل شود، 1 پیمانه آب سرد رویش بریزید و مخلوط کنید، شیر عسل را اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید. بعد حدود 30 دقیقه بزارید در دمای اتاق بماند (بیشتر از 45 دقیقه نماند) و بعد به آرامی روی لایه اول بریزید و در یخچال بزارید. بعد از حدود 5 دقیقه اسلایس های هلو را رویش بزارید، باید توی آن فرو برود و دوباره در یخچال  بزارید .اینجوری هلو روی دسر بالا  نمی آید . دومین بسته ژله هم درست کنید و بعد از اینکه به دمای اتاق رسید، ( بعد30 دقیقه ) روی سر به آرامی بریزید و در یخچال بزارید .
آخرین لایه نباید گرم باشد و بجای آب جوش در تهیه ژله ها، اگر آب سرد بریزید،  کارتان سریعتر میشود .

امیدوارم دسر ژله هلویی  را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

منبع:cookmaster.ir

  • ۱۳۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی