دستپخت 20

طرز تهیه متنوع ترین غذاها

طرز تهیه سالاد ماکارونی

  • ۰۹:۱۷

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. البته این سالاد را می توانید به عنوان یک غذای کامل هم مصرف کنید.

دستور خیلی ساده، خوشمزه و کم هزینه از سالاد ماکارونی رو میذارم که میتونید نیم ساعته آماده ش کنید. این سالاد سریع آماده میشه و مهمتر از همه با  این ترکیب رنگهای قشنگ به عنوان یه شام سریع و خوشزه میتونید امتحانش کنید.

 

سالاد-اندونزی

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد ماکارونی

ماکارونی شکلی ۵۰۰ گرم
کالباس یا فیله مرغ ۲۵۰ گرم
قرص استاک مرغ ۱ عدد
خیارشور ۱۵۰ گرم
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
هویج آب پز شده ۲ عدد
سس مایونز به میزان لازم
خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
آب مرغ به میزان لازم
نمک ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق مرباخوری
آبلیمو تازه ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم

دستور تهیه سالاد ماکارونی :

ابتدا در یک ظرف آب را به جوش می آوریم و ماکارونی های شکل دار را در آن میریزیم و اجازه می دهیم تا حدود 8 الی 10 دقیقه روی حرارت بماند. بعد از اینکه ماکارونی های شکل دار کاملا نرم شدند آنها را آبکش می کنیم و اجازه می دهیم تا سرد شوند.

تمام مواد خرد شده را در ظرف مورد نظر مخلوط می کنیم و ماکارونی را با مواد مخلوط کرده و در انتها سس، نمک، فلفل و آبلیمو را را به مواد اضافه می کنیم.

می توانید سس فرانسوی یا سس مایونز را به تنهایی به سالاد ماکارونی اضافه کنید، اما از آنجا که غلظت سس مایونز زیاد است می‌توانید آن را با مقداری ماست و آبلیمو رقیق تر کنید که در این صورت مقدار سس مایونز کم تر شده و سالاد سالم تر و کم کالری تری خواهید داشت.

سالاد ماکارونی قالبی

وقتی تمام مواد سالاد ماکارونی را مطابق با آنچه گفته شد با هم مخلوط کردید، آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. همه سس را از همان اول به سالاد اضافه نکنید چون سس زود جذب ماکارونی می‌شود و سالاد خشک می‌شود. بعد از خنک شدن سالاد ماکارونی، بقیه سس را به آن اضافه کنید. در قالب، کیسه فریزر بگذارید و مواد را داخل آن بریزید و با قاشق فشار دهید. بعد از حدود نیم ساعت که خودش را گرفت، در ظرف مورد نظر برگردانید. می‌توانید سالاد ماکارونی قالبی را به شکل کادو در بیارید یعنی از لایه‌های نازک خیار یا هویج به عنوان ربان استفاده کرده و گوجه‌فرنگی شکل گل را هم وسط آن بگذارید.

  سس مایونز:

سس مایونز کالری بسیار بالایی دارد و چاق کننده است بنابراین باید به میزان محدود به مصرف برسد لذا سس مایونز را حساب شده و مشخص اضافه کنید اگر طعم خامه را نمی‌پسندید می‌توانید آن را حذف کنید، چون طعم دهنده اصلی این سالاد سس مایونز است.همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالادی سس مایونز در مواد اولیه وجود دارد عده‌ای می‌پرسند می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن ندارید می‌توانید ماست چکیده را جایگزین کنید، اما ماست معمولاً آب می‌اندازد بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید.

منبع: prepare.food.blog

  • ۱۳۴
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی