دستپخت 20

طرز تهیه متنوع ترین غذاها

پاناکوتای انار

  • ۰۸:۴۶

طرز تهیه پاناکوتای وانیلی 

مواد لازم : 

شیر 2 پیمانه
خامه صبحانه 200 گرم
شکر یک دوم پیمانه
دانه انار مقداری برای تزیین
پودر پسته و انار برای تزئین
پودر ژلاتین 1 قاشق سوپخوری
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
پودر ژله انار 1 بسته
آبجوش یک و نیم پیمانه
دانه انار 200 گرم

طرز تهیه:

در ظرفی حاوی یک و نیم پیمانه آب جوش، پودر ژله انار را بریزید و هم بزنید تا ژله در آب حل شود، مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود سپس دانه های انار را به ژله اضافه و مخلوط کنید؛ مخلوط ژله انار را داخل لیوان های سرو یا قالب بریزید و ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد؛سه قاشق از شیر را کنار بگذارید . در قابلمه ای، شیر، خامه صبحانه و شکر را روی حرارت مستقیم و متوسط بگذارید و چندباری هم بزنید تا ذرات شکر حل شود ولی نجوشد . از روی حرارت برداشته و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید . پودر ژلاتین را با سه قاشق از شیر مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم قرار بدهید تا کاملا حل شود . بعد به مخلوط بالا اضافه کرده و سریع هم بزنید . از مایع پاناکوتا روی ژله ها ریخته مجدداً به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا پاناکوتا ببندد. پاناکوتای انار را با دانه های انار وپودر پسته تزئین سرو کنید.
نکته مهم،اگه لابه اول کاملا ببنده و بعد لایه دوم رو روش بریزید موقع سرو این دو لایه کاملا از هم جدا میشن،پس وقتی لایه اول نیمه بند شد،لایه دوم رو روش بریزید.

منبع: khoshtam.parsiblog

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی