دستپخت 20

طرز تهیه متنوع ترین غذاها

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

  • ۱۰:۴۱

مواد لازم آلبالو پلو با مرغ:

برنج 4 لیوان

آلبالو500 گرم

شکر250 گرم

مرغ1 عدد

پیاز1 عدد

روغن به میزان لازم

زعفران به مقدار لازم

نمک و فلفل به میزان لازم

 دستور پخت آلبالو پلو با مرغ:


دستپخت20 :همانطور که میدانید یک روش دیگر برای تهیه آلبالو پلو پخت این غذای خوشمزه و خوشرنگ با مرغ سرخ شده است فقط کافی است به ترکیب رنگ های برنج زعفرانی با آلبالوهای صورتی و مرغ طلایی فکر کنید تا انرژی مثبتی برای پختن این غذای بی نظیر در شما ایجاد شود. برای تهیه این غذا بهتر است از آلبالوی تازه استفاده شود آلبالوها را شسته و پاک کنید یعنی دُم و هسته آنها را بگیرید. داخل یک قابلمه شکر روی آنها بریزید و چند دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا آلبالوها نرم شوند. بعد از روی حرارت بردارید و آبکشی کنید. آب حاصل از آب­کشی را مجددا روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود.

همزمان با مرحله آماده کردن آلبالوها، برنج را 30 دقیقه قبل از پخت در مقداری آب و نمک خیس کنید. سپس با چند لیوان آب و مقداری نمک روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. برنج باید در قابلمه به اندازه ­ای بجوشد که اگر دانه­ های آن را بین دو انگشت خود می­فشارید اطراف برنج نرم و وسط آن سفت باشد که اصطلاحاً می­گوییم برنج دانه ­ای­ تر باشد. در این هنگام می­توان برنج را آب­کشی نمود که برای این کار بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

سوهان

فلافل

پیاز را خوب پوست کنده و بشویید. آن را به تکه ­های ریز خرد کنید. سپس تکه ­های مرغ را با میزان دلخواه نمک و با توجه به ذائقه، فلفل در یک کاسه جداگانه مخلوط کنید. سعی کنید خوب هم بزنید ماهی­تابه ­ای را روی حرارت قرار داده و کمی روغن در کف آن بریزید پیازهای خرد شده را به همراه مرغ ­های طعم­ دار شده در آن ریخته و کمی تفت داده و آب بریزید تا مرغ­ها مغز پخت شود و سپس آن را کنار بگذارید. مرغ را پس از پختن می­توانید کمی در روغن داغ تفت دهید تا رنگ سرخ شدگی به خود بگیرد. همه این کارها را به صورت مجزا اما در یک راستا انجام دهید تا همزمان مرحله آماده سازی به پایان برسد. حالا یک قابلمه بزرگ بردارید و روی حرارت بگذارید کمی روغن به کف آن بریزید و ته­ دیگ انتخابی (سیب ­زمینی ورقه شده، نان لواش یا سنگک، کنجد، پیاز حلقه شده، کاهو یا کلم) را در ته قابلمه بچینید. اکنون به صورت لایه لایه برنج و آلبالو­ها را در قابلمه بریزید. سعی کنید ردیف اول و آخر شما برنج باشد.سپس برای مدت کوتاهی حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند و پس از آن حرارت را ملایم کنید و دم کنی را بگذارید تا آلبالو پلو دم بکشد. در اواسط پخت آب آلبالویی که کنار گذاشته و آن را کمی غلیظ کرده بودید به اندازه یک لیوان با مقداری کره ذوب شده یا روغن مخلوط کرده و دور برنج بریزید. برنج که کامل دم کشید، برای سرو آلبالو پلو را در ظرف بریزید و روی آن را با تکه ­های مرغ سرخ شده ، مقداری آلبالو و برنج زعفرانی تزئین کنید. برای تهیه برنج زعفرانی باید مقداری برنج سفید را با مقداری کره و زعفران دم کرده مخلوط کنید و روی آلبالو پلو قرار دهید تا همزمان دم بکشد.

خب مامی فودی های عزیز آلبالو پلوی بی نظیر شما آماده است. نوش جان

منبع:tamshirin.mihanblog.com

سمیرا

ممنون. عالی بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی