دستپخت 20

طرز تهیه متنوع ترین غذاها

طرز تهیه سس باربیکیو خانگی خوشمزه و جادویی

  • ۱۳:۳۰

سس باربیکیو یکی از محبوب‌ترین چاشنی‌ها برای غذاهای گوشتی است و واقعا هیچ کس نمی‌داند این سس تیره‌رنگ و دود زده، از چه زمانی انقدر پرطرفدار  و جهانی شده است . البته برخی بر این باورند که کریستف کلمب موقع برگشتن از آمریکا، کمی از این سس را با خودش به اروپا آورد و آن را جهانی کرد. اگر از نظر شما هم لذت خوردن غذاهای گوشتی در سس‌های متفاوتی که به آنها طعم می‌دهد خلاصه می‌شود، این مطلب را بخوانید. ما طرز تهیه سس باربیکیو خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه سس باربیکیو خانگی خوشمزه و جادویی

مواد لازم برای تهیه سس باربیکیو

پیاز رنده شده نیم پیمانه

سیر کوبیده شده ۴ حبه

آب مرغ یک پیمانه

سس گوجه فرنگی یک پیمانه

کارامل سیاه یک قاشق غذاخوری

گرد پاپریکا یک قاشق غذاخوری

نعنای خشک و آویشن یک قاشق چای‌خوری

خردل یک قاشق غذاخوری

برگ بو دو پر

شکر یک قاشق غذاخوری

فلفل قرمز یک قاشق چای‌خوری

سرکه سیر ترشی قاشق غذاخوری

آب لیمویک قاشق غذاخوری

کره یک قاشق غذاخوری

روغن چهار قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سس باربکیو خانگی

مرحله اول

برای تهیه کارامل سیاه، کافی است نیم پیمانه شکر را با کمی آب در تابه کوچکی روی آتش ملایم ذوب کنید. تابه را مدام حرکت دهید تا همه جای شکر ذوب شده یکسان حرارت ببیند. این کار را آنقدر ادامه دهید تا شکر سیاه شود. همینکه دود از شکر سیاه شده بلند شد، یک پیمانه آب را با احتیاط در تابه بریزید و دوباره آن را به جوش بیاورید تا شکر سوخته در آب حل شود.

کارامل سیاه رقیق است و بخاطر رنگش در غذا استفاده می‌شود و مصرف زیاد آن غذا را تلخ می‌کند.

مرحله دوم

حالا که کارامل سیاه‌تان آماده شد، پختن سس باربیکیو را شروع کنید. ابتدا کره و روغن را روی آتش ملایم داغ کنید؛ پیاز را برای حدود پنج دقیقه در آن تفت بدهید تا طلایی شود. سیر را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله سوم

اجزای دیگر را هم در تابه بریزید و هم بزنید. آتش را تند کنید و ۱۰ دقیقه به مواد برای پختن وقت دهید. در این فاصله چند بار مواد را هم بزنید و زیر و رو کنید. سپس در تابه را ببنید و آتش را کم کنید تا مواد سس برای ۳۰ دقیقه دیگر در کنار هم بپزند. اگر در این فاصله نیاز شد، کمی آب جوش به مواد اضافه کنید.

همچنین بخوانید:

چند نکته

پس از پخت، برگ بو را از قابلمه خاج کنید. این سس را در یخچال نگه‌دارید و هر بار کمی از آن را گرم کرده و روی کباب یا غذاهای دیگر بریزید.

می‌توانید سس گوجه‌فرنگی مورد نیازتان را هم خودتان درست کنید و حتی اگر از قبل سیرترشی خانگی درست باشید، می‌توانید با استفاده از سرکه ترشی خانگی‌تان در طرز تهیه سس باربیکیو تنها از ترکیب‌های دست‌ساز استفاده کنید.

منبع:oghatfraght.home

  • ۱۴۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی