دستپخت 20

طرز تهیه متنوع ترین غذاها

بوی خوش رزماری در این کیک

  • ۱۱:۱۳

کیک رزماری از مجموعه دستورغذایی های نایجلا لاسون در آشپزی است که ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم . شاخه ی رزماری که روی کیک قرار می دهیم، در هنگام پختن روغن پس می دهد و در نهایت عطر خوب رزماری به کیک می دهد.


مواد لازم:

سیب 1 عدد
رزماری 2 شاخه
شکر 3/4 پیمانه
لیمو 1/2 عدد
کره 225 گرم
تخم مرغ 3 عدد بزرگ
آرد 2 پیمانه
بیکینگ پودر 2 قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه:

1-سیب خرد شده را به همراه 1 شاخه کوچک رزماری، 1 قاشق چای خوری شکر، پوست و آب لیمو و 1 قاشق چای خوری کره در قابلمه ی کوچکی بریزید و برای 4 تا 8 دقیقه روی حرارت پایین بپزید، تا سیب ها نرم شوند. مدت زمان پختن سیب به نوع سیب بستگی دارد. آن را کنار بگذارید تا خنک شود و سپس شاخه رزماری را از آن خارج کنید.

2- از قبل فر را با حرارت 170 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک قالب مخصوص نان (با گنجایش 450 گرم) را با کره چرب کنید و در کف آن کاغذ روغنی پهن کنید.

3-ترکیب سیب خنک شده را در غذاساز بریزید و کمی بزنید. سپس 255 گرم کره، سه چهارم پیمانه شکر، تخم مرغ ها، آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید و بزنید تا خمیر یکدست شود.

4-خمیر را در قالب بریزد و سطح آن را صاف کنید. 1 قاشق چای خوری شکر را روی سطح خمیر بپاشید و یک شاخه ی بلند رزماری روی آن قرار دهید. در هنگام پخت، رزماری عطر خوشی به کیک می دهد.

5-کیک را برای 50 دقیقه، تا خلال دندانی که در وسط کیک فرو بردید و بیرون آوردید تمیز باشد، بپزید. آن را روی توری قرار دهید تا خنک شود. کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید.

نکات:

1- پوست و هسته های سیب را جدا کنید و آن را خرد کنید.

2- به 1 قاشق چای خوری به علاوه ی سه چهارم پیمانه و 1 قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید.

3- پوست لیمو را رنده کنید و آب آن را بگیرید.

4- به 1 قاشق چای خوری به علاوه ی 225 گرم کره نیاز دارید.

رومارَن یا اِکلیل کوهی یا رُزماری ( Rosmarinus officinalis ) گیاهی خشبی ، چندساله و معطر است که برگ هایی سوزنی شکل و همیشه سبز دارد.

رومارن بومی منطقهٔ مدیترانه و کشور اوروگوئه است. گل های آن در رنگ های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی می رویند.

منبع : ویکی پدیا

  • ۲۱۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی