دستپخت 20

طرز تهیه متنوع ترین غذاها

10 نکته ویژه برای پخت ماکارونی مجلسی خوشمزه

  • ۰۹:۵۵

نکات پخت ماکارونی و راز خوشمزه شدن آن:

بدون شک ماکارونی یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانی ها می باشد و کمتر کسی پیدا می شود که ماکارونی با ته دیگ سیب زمنی را رد کند و به آن واکنش نشان ندهد.برای اینکه بتوانید ماکارونی را خوشمزه و خوش فرم تهیه کنید باید نکات زیر را به خوبی رعایت کنید.

نکات پخت ماکارونی

نکات پخت ماکارونی

رمز و راز تهیه ماکارونی خوشمزه و خوش فرم:

1 - اگر نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود ماکارونی شما خوشمزه تر می شود چون به راحتی سس ماکارونی به خرد آن می رود و مزه فوق العاده ای می گیرد.برای همین وقتی ماکارونی پخت باید به  وسیله آب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته ای آن خارج شود و هم با دست ماکارونی ها را باز کنید تا به یکدیگر نچسبد و ماکارونی را بد فرم نکند.

2 - برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود شما باید ابتدا سیب زمینی ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آنها قرار دهید. این کار باعث می شود سیب زمینی ها خوش رنگ تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود.

3 - به هنگام پخت ماکارونی  در قابلمه آب جوش،از نمک، زردچوبه و روغن  استفاده کنید تا از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری کند.

4 -  سعی کنید از ماکارونی های با قطر کم استفاده کنید چون هم تایم پخت کمتری دارد و هم میزان نشاسته آنها کمتر است.

5 - وقتی آب قالبمه جوش آمد و شما می خواهید ماکارونی را با آن اضافه کنید ابتدا مقداری آبلیمو اضافه کنید و سپس ماکارونی ها را اضافه کنید این کار باعث می شود ماکارونی مزه بهتری بگیرد و حتما به ماکارونی در حال جوش نمک اضافه کنید تا ماکارونی مزه خوبی بگیرد.

6 - قابلمه ای که برای جوشاندن ماکارونی در آن استفاده میکنید باید بزرگ باشد تا نشاسته های ماکارونی بعد از جدا شدن از ماکارونی دوباره به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

همچنین بخوانید:

7 - طعم خوشمزه ماکارونی به مایه آن است پس سعی کنید حتما از سیر و فلفل دلمه ای در مایه ماکارونی استفاده کنید تا مزه بهتری بگیرد.

8 - وقتی ماکارونی به مرحله دم کردن رسید نصف فنجان آب ماکارونی می توانید اضافه کنید تا ماکارونی خوب بخار کند و رنگ ماکارونی را قرمز تر کند و بافتی نرم به ماکارونی ها بدهد.

9 - برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ بی نظیری بگیرد یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه کنید.

10 - وقتی ماکارونی را درون قابلمه آب جوش می ریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی ها را زیاد هم بزنید چون باعث می شود ماکارونی شما خمیر شود.

  • ۱۲۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی